8
Dec 2017
Color-blindness-demonstration-featured1

Όταν προσπαθείτε να «στήσετε» την εταιρία σας, το λογότυπο είναι ίσως το πρώτο πράγμα το οποίο θα πρέπει να σκεφτείτε. Το λογότυπο “παίζει” πρωταρχικό λόγο στην αναγνώρισης της εταιρίας σας από τους μελλοντικούς πελάτες σας. Εκτός από την ιστορία και το μήνυμα που θα”κρύβει” το λογότυπο, έρευνες δείχνουν πώς ο σχεδιασμός και τα χρώματα που περιέχει έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές και μελλοντικούς πελάτες σας.

Σύμφωνα με έρευνα, οι άνθρωποι χρειάζονται λιγότερο από 90 δευτερόλεπτα για να «κρίνουν» ένα προϊόν και η πλειοψηφία αυτών βασίζει την άποψή της στο χρώμα. Το 85% των καταναλωτών θεωρούν ότι το χρώμα είναι ο κυριότερος λόγος για να αγοράσουν ένα προϊόν και το 80% πιστεύει πώς το χρώμα αυξάνει την αναγνώρισιμότητα της μάρκας.
Ας αναλύσουμε λοιπόν τη “δύναμη” κάθε χρώματος και πώς ο συνδυασμός αυτών δίνει το καλύτερο αποτέλεσμα στο λογότυπό σας:


Μπλε: Σχέση εμπιστοσύνης
Το μπλε είναι από το πιο δημοφιλή χρώματα στο σχεδιασμό των λογοτύπων. Σχετίζεται με συναισθήματα δύναμης, αξιοπιστίας, εμπιστοσύνης, ηρεμίας, ασφάλειας και τιμιότητας.
Εταιρίες που ασχολούνται με την τεχνολογία, όπως η Dell, η IBM και η Intel, χρησιμοποιούν αυτό το χρώμα για να δείξουν τη σχέση εμπιστοσύνης και ασφάλειας που εμπνέουν τα προϊόντα τους.


Κόκκινο: «Αυξάνει» τα επίπεδα ενέργειας
Ως γνωστόν το κόκκινο είναι ένα έντονο, ισχυρό και ταυτόχρονα “ζεστό”, συναρπαστικό και διεγερτικό χρώμα. Συσχετίζεται συχνά με τη θερμότητα του ηλίου και της φωτιάς, τονώνει τις αισθήσεις και προκαλεί συναισθήματα δύναμης, ενέργειας, πάθους, αγάπης αλλά και επιθετικότητας. Χρησιμοποιείται στο σχεδιασμό λογοτύπων για να προσελκύσει τη προσοχή του θεατή και ως γνωστό αυξάνει την αρτηριακή πίεση και το αίσθημα της πείνας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Coca-Cola, το οποίο είναι αποτυπωμένο στο μυαλό του καταναλωτή και κάνει αναγνωρίσιμο το ποτό. Tο συγκεκριμένο λογότυπο σε συνδυασμό με τη διαφημιστική δύναμη μετατρέπουν το ποτό σε κάτι που σου θυμίζει αγάπη και θετικότητα.

1f0605d29f364fc9ee5e07ce60675deb


Πορτοκαλί: Δημιουργικότητα
Μπορεί να είναι λιγότερο έντονο από το κόκκινο αλλά είναι ένα χρώμα που δεν “περνάει” απαρατήρητο. Ξεχωρίζει στο πλήθος χρωμάτων και δίνει το μήνυμα που θέλει, «Δεν φοβάμαι να είμαι το επίκεντρο της προσοχής».
Συνδέεται με τη δημιουργικότητα, τον ενθουσιασμό, τη διασκέδαση, την ενέργεια, την ισορροπία και τη ζεστασιά και συνήθως το συναντάμε σε λογότυπα που σχετίζονται με το νεανικό κοινό.
Το πορτοκαλί είναι το τέλειο χρώμα επιλογής για το λογότυπο του Nickelodeon, το κοινό του οποίου είναι τα παιδιά, καθώς ο σχεδιασμός του υποστηρίζει τη νεανική θεματολογία του τηλεοπτικού καναλιού και την παιχνιδιάρικη τυπογραφία.


Μοβ: Ένα βασιλικό χρώμα
Το μοβ χρώμα συνδυάζεται με έννοιες όπως πολυτέλεια, μεγαλοπρέπεια, μυστικισμό και σοφία. Είναι το χρώμα που ενεργοποιεί τη φαντασία και το βρίσκουμε σε προϊόντα συνδυασμένα με την πολυτέλεια και «κουβαλάει» μια αίσθηση σοφίας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το λογότυπο της εταιρίας Hellmarkοι ευχετήριες κάρτες που προσφέρουν σοφία και λειτουργούν σαν μέντορες στα παιδιά.


Πράσινο: Ανάπτυξη
Το πράσινο αντιπροσωπεύει τη ζωή και την ανανέωση. Είναι ένα ξεκούραστο, γαλήνιο χρώμα το οποίο μεταφέρει την ιδέα της ανάπτυξης. Μπορεί, όμως, να αντιπροσωπεύει αντίστοιχα τη ζήλεια και την απειρία.
– Πολλές μάρκες των οποίων τα προϊόντα ασχολούνται με το περιβάλλον ή είναι “φιλικές” προς το περιβάλλον, χρησιμοποιούν το πράσινο χρώμα στο λογότυπο τους – μια από αυτές είναι και η Animal Planet. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει καταλληλότερη επιλογή χρώματος λογότυπου ένα τηλεοπτικό κανάλι το οποίο εστιάζει στη φύση και τα ζώα.
– Υπάρχουν και εταιρίες, βέβαια, οι οποίες δεν σχετίζονται άμεσα με τη φύση αλλά χρησιμοποιούν το πράσινο χρώμα για να δώσουν έμφαση στην υγεία και την υγιεινή διατροφή. όπως η Whole foods η οποία χρησιμοποιεί την αξία του πράσινου για συνδυάσει τα προϊόντα της με την υγεία.


Μαύρο: Απλά και κομψά

Θα μπορούσαμε να πούμε πώς το μαύρο και το άσπρο, είναι σχεδόν, ουδέτερα χρώματα . Το μαύρο είναι η απουσία χρώματος και το λευκό είναι ο συνδυασμός όλων των χρωμάτων. Το μαύρο σαν χρώμα δείχνει τον επαγγελματισμό και την αξιοπιστία ενώ το άσπρο “βγάζει” ένα καθαρό αποτέλεσμα. Το άσπρο και το μαύρο σε συνδυασμό με κάποιο από  τα παραπάνω χρώματα έχουν σαν αποτέλεσμα διαχρονικά και συνάμα εντυπωσιακά λογότυπα.

Psychology-of-Color-in-Advertising

Popular Posts

thumbnail 18 Tips που είναι καλό να “σεβαστείς” στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σου.

Η υλοποίηση του εταιρικού σου Website

20130810_WBM2001 Πόλεμος στους browsers & επικράτηση του Chrome

Οι αυτοκρατορίες και οι νικητές σ

braille11 “Ένα touchscreen για τα χέρια τους μόνο”

Η εμφάνιση οθόνης αφής στο κινητό

Calendar

August 2018
M T W T F S S
« Apr    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031