19
Apr 2013

Το affiliate marketing είναι μέρος του ηλεκτρονικού marketing και αφορά την προώθηση προΪόντων στο διαδίκτυο. Μια εταιρεία που θέλει να διαφημήσει τα προϊόντα της on-line μπορεί να το κάνει εύκολα και οικονομικά μέσω των affiliates. Ως affiliate μπορεί να οριστεί οποιοσδήποτε έχει μια ιστοσελίδα, ένα blog ή μια σελίδα σε κοινωνικό δίκτυο (κυρίως στο Facebook). Ο ρόλος του affiliate είναι να διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες στην ιστοσελίδα του σε μορφή εικόνας, banner, video ή άλλων δημιουργικών. Ο πελάτης κλικάρει τη διαφήμιση στο site του affiliate και οδηγείται στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου προϊόντος. Ανάλογα με τις κινήσεις που θα κάνει ο πελάτης (βλέπε παρακάτω) στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου, ο affiliate παίρνει μια προκαθορισμένη προμήθεια.

Ο υποψήφιος affiliate εγγράφεται δωρεάν σε μια πλατφόρμα (affiliate network), δίνοντας τα απαραίτητα στοιχεία για την ιστοσελίδα του (ή το blog/profile). Όταν εγγριθεί η αίτηση τότε o διαχειριστής της ιστοσελίδας γίνεται και επίσημα affiliate. Έπειτα έχει το δικαίωμα πρόσβασης στις διαφημίσεις που υπάρχουν στο δίκτυο, έτσι ώστε να διαλέξει τις κατάλληλες, αυτές που θα του φέρουν μεγαλύτερη κερδοφορία. Διαλέγει μια, ή και περισσότερες, και βρίσκει τον κατάλληλο χώρο στη σελίδα του έτσι ώστε να τις τοποθετήσει. Η διαδικασία της τοποθέτησης είναι πολύ απλή. Η εταιρεία που έχει το δίκτυο δίνει στον affiliate έναν κωδικό και αυτός τον αντιγράφει στην ιστοσελίδα του στο σημείο που διάλεξε. Αμέσως, η διαφήμιζει γίνεται ορατή στους δυνητικούς πελάτες.

Οι διαφημιστικές καμπάνιες που υποστηρίζει το affiliate marketing είναι οι εξής:

  •  Cost per click (CPC), ο affiliate εισπράττει ένα μικρό ποσό για κάθε κλικ που γίνεται σε κάποιο banner, video ή εικόνα ενός διαφημιζόμενου.
  • Cost per Action ή Cost per Lead (CPA ή CPL), ο affiliate πληρώνεται για κάποια συγκεκριμένη ενέργεια που κάνει ο επισκέπτης στο site του διαφημιζόμενου π.χ. εγγραφή στο RSS, συμπλήρωση μιας φόρμας εγγραφής μέλους, εγγραφή στο newsletter.
  • Cost per Sale (CPS), ο affiliate αμείβεται για κάθε online πώληση που θα πραγματοποιηθεί (σε ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα που ορίζεται από ένα tracking cookie) από την ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου, εφόσον ο πελάτης έχει οδηγηθεί από την ιστοσελίδα του affiliate.
  • Revenue Sharing (REVSHARE), με τον οποίο ο διαφημιζόμενος μοιράζεται ένα μέρος από τα κέρδη του με τον affiliate (ιδιαίτερα δημοφιλές στα site με στοίχημα, τζόγο)
  • Cost per Thousand Impressions ή Cost per View (CPM ή CPV), o Affiliate κερδίζει ένα ποσό για κάθε χίλιες εμφανίσεις μίας διαφήμισης στον ιστότοπό του.
  • Cost per Install (CPI), ο Affiliate κερδίζει ένα χρηματικό ποσό για κάθε εγκατάσταση προγραμμάτων software από τη σελίδα του διαφημιζόμενου.

Calendar

January 2018
M T W T F S S
« Dec    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031