21
Aug 2013
20130810_WBM2001
Οι αυτοκρατορίες και οι νικητές στον συνεχώς εξελισσόμενο και αχάνη χώρο του διαδικτύου είναι έννοιες εφήμερες. Ωστόσο, η επιτυχία του browser Google Chrome, ένα μήνα πριν γιορτάσει τα πέμπτα γενέθλιά του, είναι δεδομένη καθώς κατέχει το 43% της παγκόσμιας διαδικτυακής “κίνησης” (traffic). Όταν βγήκε στην αγορά το 2008, είχε να αντιμετωπίσει το ποσοστό του 68% που κατείχε ο Internet Explorer(IE), το οποίο και μειώθηκε στο 25% σήμερα.
Έχουν περάσει 23 χρόνια από τότε που ο WorldWideWeb, o πρώτος browser, έκανε την εμφάνισή του και μπόρεσε να συνδιάσει κείμενο, εικόνα και ήχο, να “κατεβάσει” αρχεία και να τα αναπαράξει, να περιηγηθεί σε newsgroups και να κάνει ορθογραφικό έλεγχο. Μετά από 3 χρόνια τον διαδέχτηκε ο Mosaic, ο “πρώτος δημοφιλής browser”, αλλά το τοπίο άλλαξε καθολικά με την εμφάνιση του Internet Explorer το 1995 (με το λειτουργικό σύστημα των Windows της Microsoft), που κατόρθωσε να φθάσει το εντυπωσιακό ποσοστό χρήσης του 95% το 2002 και το 2003. Σταδιακά και μέχρι τις μέρες μας εμφανίστηκαν πολλοί browsers, διεκδικώντας και αυτοί το μερίδιό τους στην αγορά. (Οι δέκα δημοφιλέστεροι έχουν αναφερθεί παλαιότερα.)
Μετά το 2010, και αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανάγκασε τη Microsoft να προσφέρει στους χρήστες των Windows τη δυνατότητα επιλογής browser, πολλοί ήταν εκείνοι που άλλαξαν και κινήθηκαν κυρίως προς τον Firefox της Mozilla. Τον τελευταίο χρόνο, όμως, ο Chrome “πετά” στο περιθώριο και τον Firefox εδραιώνοντας την αυτοκρατορία του στους browsers.
Αναμφισβήτητα, η μέτρηση της χρήσης των browsers είναι δύσκολη και υποκειμενική. Και αυτό γιατί σύμφωνα με μια άλλη μέτρηση ο Internet Explorer εξακολουθεί να ηγείται από την άποψη του αριθμού των επισκεπτών σε ιστοσελίδες. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο όμως μεγαλύτερη σημασία έχει το μερίδιο της “κυκλοφορίας” και εκεί ο Chrome “κινείται” καλύτερα.

 

 

Calendar

November 2017
M T W T F S S
« May    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930