6
Jun 2013
Screen-Shot-2012-02-10-at-10.52.47-AM1

Δεν υπάρχει χρήστης του διαδικτύου που να μην έχει παρατηρήσει μια διαφήμιση σε ένα site. Καθημερινά ο μέσος χρήστης έρχεται σε επαφή με πάνω από 350 (!) διαφημίσεις, είτε το παρατηρεί είτε όχι.

Το διαφημιστικό μοντέλο που χρησιμοποιείται στο internet δεν έχει καμία σχέση με το κλασσικό μοντέλο που υπάρχει στην τηλεόραση το ραδιόφωνο και τον τύπο. Στα 3 μεγάλα μέσα χρησιμοποιείται το μοντέλο της διακοπής και επανάληψης. Ο τηλεθεατής/ακροατής/αναγνώστης διακόπτεται από το διαφημιζόμενο μήνυμα το οποίο προβάλλεται συνεχώς ώστε μακροπρόθεσμα να το θυμάται ο καταναλωτής.

Αντίθετα στο Internet χρησιμοποιείται κυρίως το μοντέλο της αλληλεπίδρασης. Ο χρήστης βλέπει τη διαφήμιση σε κάποιο site και αν τον ενδιαφέρει κλικάρει για να μάθει περισσότερες πληροφορίες.

Πώς όμως γίνεται η χρέωση των διαφημίσεων στο διαδίκτυο; Υπάρχουν δύο κύριοι μέθοδοι χρέωσης. Η μέθοδος CPC και η μέθοδος CPM.

Με τον όρο CPC εννοούμε cost per click. Όπως λέει και το όνομά της, η μέθοδος αυτή χρεώνει τη διαφημιζόμενη εταιρεία με το κλίκ που κάνει ο χρήστης στη διαφήμιση. Για παράδειγμα έστω μια εταιρεία Α η οποία διαφημίζεται στο site Β. Ο χρήστης μπαίνει στη σελίδα B και βλέπει τη διαφήμιση της εταιρείας Α. Εάν οι δυο εταιρείες έχουν συμφωνήσει να γίνονται χρεώσεις CPC, τότε μόνο αν ο χρήστης κλικάρει τη διαφήμιση θα χρεωθεί η εταιρεία Α, ανεξάρτητα από το πόσες φορές θα τη δει. Η χρέωση γίνεται συνήθως βάσει ενός προκαθορισμένου ποσού.

Με τον όρο CPM εννοούμε cost per mile (cost per impressions=κόστος ανά προβολές). Αυτό σημαίνει ότι η χρέωση γίνεται με τις προβολές. Στο CPM η χρέωση γίνεται μετά από 1000 προβολές της διαφήμισης στο site. Οι προβολές των banners ανανεώνονται μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (συνήθως 15-20 δευτερόλεπτα). Οπότε αν μια διαφήμιση ανανεώνεται κάθε 20 δευτερόλεπτα και ένας επισκέπτης μείνει στη σελίδα για 5 λεπτά θα έχει δει τη διαφήμιση 15 φορές. Στις 1000 η διαφημιζόμενη εταιρεία χρεώνεται ένα προκαθορισμένο ποσό.

Αυτές είναι οι δύο κυρίαρχες μέθοδοι χρέωσης των διαδικτυακών διαφημίσεων. Όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις. Η εξαίρεση στον κανόνα λέγεται CPA, δηλαδή cost per action. Ο χρήστης κάνει κλικ στο banner και επισκέπτεται την ιστοσελίδα της διαφημιζόμενης εταιρείας. Η εταιρεία χρεώνεται μόνο εαν ο επισκέπτης κάνει μια συγκεκριμένη ενέργεια. Αυτή μπορεί να είναι η εγγραφή στο newsletter, η αγορά ενός προϊόντος ή η δοκιμή ενός trial προγράμματος.

Η κάθε εταιρέια διαλέγει τη στρατηγική της ανάλογα το στόχο που έχει. Αν, για παράδειγμα, στόχος της είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της, συνήθως χρησιμοποιεί τη μέθοδο CPM διότι έτσι θα πετύχει περισσότερες προβολές. Αν θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις της θα πρέπει να προτιμήσει CPM ή CPA.

Popular Posts

thumbnail 18 Tips που είναι καλό να “σεβαστείς” στον σχεδιασμό της Ιστοσελίδας σας.

Η υλοποίηση του εταιρικού σου Website

20130810_WBM2001 Πόλεμος στους browsers & επικράτηση του Chrome

Οι αυτοκρατορίες και οι νικητές σ

braille11 “Ένα touchscreen για τα χέρια τους μόνο”

Η εμφάνιση οθόνης αφής στο κινητό

Calendar

June 2018
M T W T F S S
« Apr    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930