6
Jun 2013
Screen-Shot-2012-02-10-at-10.52.47-AM1

Δεν υπάρχει χρήστης του διαδικτύου που να μην έχει παρατηρήσει μια διαφήμηση σε ένα site. Καθημερινά ο μέσος χρήστης έρχεται σε επαφή με πάνω από 350 (!) διαφημίσεις, είτε το παρατηρεί είτε όχι.

Το διαφημηστικό μοντέλο που χρησημοποιείται στο internet δεν έχει καμία σχέση με το κλασσικό μοντέλο που υπάρχει στην τηλεόραση το ραδιόφωνο και τον τύπο. Στα 3 μεγάλα μέσα χρησιμοποιείται το μοντέλο της διακοπής και επανάληψης. Ο τηλεθεατής/ακροατής/αναγνώστης διακόπτεται από το διαφημιζόμενο μήνυμα το οποίο προβάλλεται συνεχώς ώστε μακροπρόθεσμα να το θυμάται ο καταναλωτής.

Αντίθετα στο Internet χρησιμοποιείται κυρίως το μοντέλο της αλληλεπίδρασης. Ο χρήστης βλέπει τη διαφήμιση σε κάποιο site και αν τον ενδιαφέρει κλικάρει για να μάθει περισσότερες πληροφορίες.

Πώς όμως γίνεται η χρέωση των διαφημίσεων στο διαδίκτυο; Υπάρχουν δύο κύριοι μέθοδοι χρέωσης. Η μέθοδος CPC και η μέθοδος CPM.

Με τον όρο CPC εννοόυμε cost per click. Όπως λέει και το όνομά της, η μέθοδος αυτή χρεώνει τη διαφημιζόμενη εταιρεία με το κλίκ που κάνει ο χρήστης στη διαφήμιση. Για παράδειγμα έστω μια εταιρεία Α η οποία διαφημίζεται στο site Β. Ο χρήστης μπαίνει στη σελίδα B και βλέπει τη διαφήμιση της εταιρέιας Α. Εάν οι δυο εταιρείες έχουν συμφωνήσει να γίνονται χρεώσεις CPC, τότε μόνο αν ο χρήστης κλικάρει τη διαφήμιση θα χρεωθέι η εταιρεία Α, ανεξάρτητα από το πόσες φορές θα τη δει. Η χρέωση γίνεται συνήθως βάσει ενός προκαθορισμένου ποσού.

Με τον όρο CPM εννοούμε cost per mile (cost per impressions=κόστος ανά προβολές). Αυτό σημαίνει ότι η χρέωση γίνεται με τις προβολές. Στο CPM η χρέωση γίνεται μετά από 1000 προβολές της διαφήμισης στο site. Οι προβολές των banners ανανεώνονται μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (συνήθως 15-20 δευτερόλεπτα). Οπότε αν μια διαφήμιση ανανεώνεται κάθε 20 δευτερόλεπτα και ένας επισκέπτης μείνει στη σελίδα για 5 λεπτά θα έχει δει τη διαφήμιση 15 φορές. Στις 1000 η διαφημιζόμενη εταιρεία χρεώνεται ένα προκαθορισμένο ποσό.

Αυτές είναι οι δύο κυρίαρχες μέθοδοι χρέωσης των διαδικτυακών διαφημίσεων. μως υπάρχουν και εξαιρέσεις. Η εξαίρεση στον κανόνα λέγεται CPA, δηλαδή cost per action. Ο χρήστης κάνει κλικ στο banner και επισκέπτεται την ιστοσελίδα της διαφημιζόμενης εταιρείας. Η εταιρεία χρεώνεται μόνο εαν ο επισκέπτης κάνει μια συγκεκριμένη ενέργεια. Αυτή μπορεί να είναι η εγγραφή στο newsletter, η αγορά ενός προϊόντος ή η δοκιμή ενός trial προγράμματος.

Η κάθε εταιρέια διαλέγει τη στρατηγική της ανάλογα το στόχο που έχει. Αν, για παράδειγμα, στόχος της είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της, συνήθως χρησιμοποιεί τη μέθοδο CPM διότι έτσι θα πετύχει περισσότερες προβολές. Αν θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις της θα πρέπει να προτιμήσει CPM ή CPA.

Calendar

November 2017
M T W T F S S
« May    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930