21
Feb 2018
Εγκατάλειψη καλαθιού Ε-shop

To “online shopping” είναι μια από τις πιο δημοφιλής διαδικτυακές δραστηριότητες παγκοσμίως. Σε όλο το κόσμο παρατηρείται μια ραγδαία ανάπτυξη των αγορών μέσω internet, σε σύγκριση με την “offline” αγορά. Σύμφωνα με μια έρευνα του statista, οι πωλήσεις μέσω e-shop το 2017 υπολογίζονται σε 2.3 τρισεκατομύρια δολλάρια.

Αυτό εξηγεί και την ολοένα αυξανόμενη δημιουργία διαδικτυακών καταστημάτων, είτε πρόκειται για καταστήματα που έχουν ήδη φυσική παρουσία, είτε για καταστήματα που πωλούν τα προϊόντα τους αποκλειστικά μέσω του e-shop.

Η κατασκευή ενός e-shop αποτελεί πλέον μια σχετικά εύκολη διαδικασία και θεωρείται χαμηλού κόστους επένδυση, σε σχέση με το κέρδος που μπορεί να αποκομίσει η επιχείρηση από αυτήν. Παρόλ’αυτά δεν έχουν όλα τα e-shop τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Εξαιτίας της πληθώρας επιλογών, οι “online” αγοραστές είναι πιο επιλεκτικοί και πιο προσεκτικοί στις αγορές τους.

Δύο είναι οι κυριότεροι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις πωλήσεις ενός e-shop. O πρώτος αφορά στο ίδιο το προϊόν. Ένα προϊόν αδιάφορο ή κακής ποιότητας και χωρίς κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, έχει λίγες πιθανότητες να πουλήσει “online”. O δεύτερος αφορά στην σχεδίαση του online καταστήματος. Παρακάτω αναλύονται 4 βασικές ελλείψεις ή  δομικά λάθη ενός e-shop, στα οποία μπορεί να οφείλονται οι μειωμένες πωλήσεις.

1.Πολύπλοκη διαδικασία αγοράς

Περίπου το 69% των χρηστών εγκαταλείπουν ένα e-shop, προτού προχωρήσουν σε αγορά. Ένας από τους κυριότερους λόγους είναι η χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία που καλούνται να ακολουθήσουν ώστε να καταφέρουν να καταχωρήσουν την παραγγελία τους.

Η υποχρεωτική δημιουργία λογαριασμού, χρονοβόρες και μεγάλες φόρμες αγοράς με πολλά πεδία “φοβίζουν” και τελικά αποτρέπουν τους χρήστες από το να προχωρήσουν σε αγορά, οι οποίοι θέλουν να κάνουν τις αγορές τους χωρίς κόπο και χωρίς καθυστέρηση.

Αντίθετα, η επιλογή “Αγορά ως Επισκέπτης” (Guest checkout), απλές, κατανοητές και με τα εντέλως απαραίτητα στοιχεία φόρμες αγοράς, καθώς και η επιλογή “γρήγορης αγοράς”(Quick checkout), διευκολύνουν τη διαδικασίας ολοκλήρωσης της παραγγελίας.

2.Μη αξιόπιστο E-shop

Στα “παραδοσιακά” καταστήματα, ένας καλός πωλητής είναι υπεύθυνος για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστή και να τον πείσει για την αξιοπιστία του προϊόντος. Στα διαδικτυακά καταστήματα το ρόλο αυτό, αναλαμβάνει το ίδιο το περιεχόμενο του e-shop. Απαραίτητα στοιχεία για να θεωρείθεί ένα e-shop αξιόπιστο αποτελούν:

  • Η σελίδα της εταιρείας (About us page)

Μια καλογραμμένη και με αληθινά στοιχεία σελίδα για την ιστορία της εταιρείας, την έδρα της και το σκοπό της διαβεβαιώνουν τον επισκέπτη, ότι δεν πρόκειται για μια εταιρεία-απάτη.

  • Στοιχεία Επικοινωνίας

Το τηλέφωνο, το email καθώς και η διεύθυνση του καταστήματος, ακόμα και αν πρόκειται μόνο για e-shop, χωρίς φυσικό κατάστημα, πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές και εύκολα προσβάσιμο σημείο από τους χρήστες.

  •  Όροι Χρήσης & Ασφάλεια συναλλαγών

Οι όροι χρήσης του e-shop, οι τρόποι πληρωμής/αποστολής καθώς και η διασφάλιση των online συναλλαγών πρέπει να αναγράφονται ξεκάθαρα χωρίς “μικρά γράμματα”.

  • Οχι κρυφά κόστη

Μεγάλο ποσοστό των χρηστών που ήταν έτοιμο να προχωρήσει σε αγορά, τελικά εγκαταλείπει τη διαδικασία λόγω extra χρεώσεων κατά τη διαδικασία του checkout. Όλα τα εξτρά κόστη, όπως π.χ έξοδα αποστολής, το κόστος αντικαταβολής ή συσκευασίας πρέπει να αναφέρονται στο αντίστοιχο σημείο στο e-shop, ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν εξ’αρχής τι καλούνται να πληρώσουν, εκτός από την αξία του προϊόντος.

Shipping_Costs-1429316437613

  • Κριτικές

Οι κριτικές, αν και δεν είναι απαραίτητες για την λειτουργία ενός e-shop, προσδίδουν ωστόσο αξιοπιστία και ασφάλεια.

3. Κακή Σχεδίαση

Πολλές φορές, ακόμα και αν το διαδικτυακό κατάστημα, ακολουθεί όλους τους παραπάνω τρόπους για να διασφαλίσει τους χρήστες του, αδυνατεί να κάνει πωλήσεις. Αυτό μπορεί να οφείλετε στην κακή σχεδίαση τόσο της αρχικής σελίδας του e-shop, όσο και στη σελίδα της κατηγορίας και κυρίως του προϊόντος.

Τα στοιχεία ενός e-shop στα οποία πρέπει να δωθεί ιδιαίτερη προσοχή είναι:

  • Η πλοήγηση

Το μενού του e-shop πρέπει να είναι απλό και κατανοητό με 2-3 επίπεδα πλοήγησης και με τα ονόματα των κατηγοριών σαφώς διαχωρισμένα.

  • Αναζήτηση

Το πεδίο αναζήτησης αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο για τους χρήστες-ειδικά των e-shop- ώστε να βρουν το προϊόν που ψάχνουν. Όσο πιο σωστά λειτουργεί, τόσο πιο γρήγορα θα οδηγηθεί ο χρήστης στο προϊόν που θέλει και τελικά σε αγορά.

  • Φίλτρα

Τα κατάλληλα φίλτρα στις σελίδες των κατηγοριών διευκολύνουν τους χρήστες να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν.

  • Σελίδα προϊόντος

Η σελίδα προϊόντος πρέπει εκτός από τα βασικά στοιχεία όπως η τιμή και το μοντέλο προϊόντος πρέπει να έχει και κατάλληλες περιγραφές για το προϊόν και ότι εξτρά στοιχεία μπορεί να βοηθήσουν το χρήστη στην επιλογή του.

  • Ελκυστικές φωτογραφίες

Οι φωτογραφίες μαζί με τα video αποτελούν σημαντικό κομμάτι των online καταστημάτων, καθώς είναι ο μόνος τρόπος να δουν οι επισκέπτες το πρoϊόν, προτού το αγοράσουν. Ελκυστικές φωτογραφίες, από διαφορετικές οπτικές γωνίες που απεικονίζουν πλήρως το προϊόν, προδιαθέτουν θετικά τους χρήστες για αγορά.

4. Μοbile friendly

Τα smartphones αποτελούσαν το 58% των συνολικών επισκέψεων σε online καταστήματα λιανικής παγκοσμίως το 2017, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Παρότι οι αγορές μέσω smartphones δεν είναι τόσο συχνές(περίπου το 32%), η μη σωστή λειτουργία του e-shop σε κινητές συσκευές λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας για τις πωλήσεις και την διατήρηση των επισκεπτών του.

Mobile Friendly WebSite & E-shop


Φυσικά, οι αιτίες που ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει πωλήσεις δεν εξαντλούνται στα παραπάνω. Άλλοι παράγοντες, όπως η διαφήμιση σε google adwords και social media, το SEO, η ανάρτηση περιεχόμενου (content writing) εκτός των προϊόντων, επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την επισκεψιμότητα ενός e-shop και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις του.

Popular Posts

thumbnail 18 Tips που είναι καλό να “σεβαστείς” στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σου.

Η υλοποίηση του εταιρικού σου Website

20130810_WBM2001 Πόλεμος στους browsers & επικράτηση του Chrome

Οι αυτοκρατορίες και οι νικητές σ

braille11 “Ένα touchscreen για τα χέρια τους μόνο”

Η εμφάνιση οθόνης αφής στο κινητό

Calendar

September 2018
M T W T F S S
« Apr    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930