24
Nov 2017
enter-top

Oι developers, οι σχεδιαστές, οι online marketers είναι στην πλειοψηφία τους άνθρωποι που δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους διαβάζοντας και μαθαίνοντας για τις εξελίξεις, κρατώντας σημειώσεις και περιμένουν μια ευκαιρία, σαν αυτή που θα τους δώσεις με το δικό σου project να “ξετυλίξουν” το κουβάρι των γνώσεων, των μεθοδολογιών και των εξελίξεων για το αρτιότερο αποτέλεσμα.
Μπαίνοντας με τον αέρα του “ξέρω τι θέλω και θέλω τα χέρια σας να το πραγματοποιήσουν” κατά 99%  θα το κάνουν, ωστόσο τους έχεις κόψει με μιας το “οξυγόνο της δημιουργίας” και χωρίς αυτό τα αποτελέσματα μπορεί να είναι και αμφίβολα.

Όλοι θέλουμε να εξασφαλίσουμε το αρτιότερο αποτέλεσμα και την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής για τις υπηρεσίες που αγοράζουμε. Πριν περάσεις την είσοδο  για να συζητήσεις την νέα σου ιστοσελίδα, e-shop, διαφημιστική καμπάνια, προωθητική ενέργεια, κλπ., σκέψου αν μπορείς να απαντήσεις τις παρακάτω ερωτήσεις, δηλαδή αν έχεις προετοιμαστεί σωστά για να τους εξηγήσεις ακριβώς τι χρειάζεται η επιχείρησή σου. Διαφορετικά δεν μπορούν να σου δώσουν την λύση που πραγματικά χρειάζεσαι.


1. Τι κάνει (ή θα κάνει) η εταιρία σου;

“Έχω μια εταιρία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.”, είναι η απάντηση που λαμβάνουμε τις περισσότερες φορές, κάνοντας την παραπάνω ερώτηση.

Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι δυνατόν να ξέρουμε τα “μυστικά κάθε επαγγέλματος”. Γι αυτό προετοιμάσου να μας αναφέρεις όσα περισσότερα μπορείς, όπως:
– Πόσα καταστήματα υπάρχουν; Ποιά είναι τα χαρακτηρστικά του προϊόντος σου;
– Έχεις κάποια ειδική υπηρεσία που σε κάνει να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό; Γιατί οι πελάτες σου διαλέγουν εσένα;
– Πόσους υπαλλήλους έχεις; Τι κάνει ο κάθε ρόλος που τους έχεις αναθέσει;
– Ποιος είναι ο ανταγωνισμός σου offline; Γιατί χάνεις πελάτες έναντι του ανταγωνισμού;

Να θυμάσαι: Όλες αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουν σκοπό την ανάκριση, ούτε να “ζεστάνουν” απλά το κλίμα της συζήτησης.
Σκοπός τους είναι να φέρουν όλους τους συντελεστές στην ίδια σελίδα. Να δούμε και εμείς, κατά το δυνατόν, με τα μάτια του επιχειρηματία, τις ανάγκες του, τις απαιτήσεις τους, τις δυσκολίες του.


2. Ποιό είναι το προφίλ του επισκέπτη σου;

Τα δημογραφικά στοιχεία (φύλο, ηλικία, μόρφωση, κλπ.) δεν είναι πάντα τα πιο σημαντικά.
Τι μπορείς να κάνεις;
– Παρακολούθησε τους πελάτες που μπαίνουν στο κατάστημά σου ή αναζητούν κάποια από τις υπηρεσίες σου και μετά μπορείς να βγάλεις πολλά συμπεράσματα. Πως είναι ντυμένοι; Από που έρχονται και (ίσως) που πάνε μετά; Με τι έρχονται; Είναι χαρούμενοι, διστακτικοί; Ποιες είναι οι διαθέσεις τους πριν διαλέξουν το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Γιατί έφυγαν χωρίς να ξοδέψουν στο κατάστημά σου;

Γίνε παρατηρητικός: δες τι θέλουν, τι προσφέρεις και κατέγραψέ το.

Στον online κόσμο χρησιμοποιούμε την έννοια της “περσόνας”. Όσο καλύτερα σχηματίζεται η περσόνα του πελάτη σου, τόσο πιο στοχευμένα τα χέρια έμπειρων και ταλαντούχων ανθρώπων θα καταφέρουν να τον προσελκύσουν και να τον οδηγήσουν σε αυτό που του προσφέρεις.

* Αν έχεις ήδη διαδικτυακή παρουσία μην ξεχάσεις τις μετρήσεις!
Πριν την πρώτη συνάντηση, ζήτησε να σου πούμε πως θα μας δώσεις πρόσβαση να μελετήσουμε αυτό τον “θησαυρό πληροφοριών”.
Δώσε μας την δυνατότητα να μελετήσουμε:

– Γιατί αποχωρούν οι επισκέπτες.
– Ποιά είναι η ροή πλοήγησης μέσα στο site.
– Ποια είναι τα ελαττώματα του αλλά κυρίως τα πλεονεκτήματά της ιστοσελίδας σου.


3. Πού είναι ο πήχης της επιτυχίας;

Οι καλοί λογαριασμοί, κάνουν τους καλούς φίλους! Δεν υπάρχει πιο επίκαιρη παροιμία από αυτή, στο σημείο που βρίσκεσαι. Θέσε τον πήχη υψηλά, πολύ ψηλά, ίσως και εκτός ρεαλιστικών ορίων. Ζήτα το αδιανόητο και μπορεί και να το καταφέρεις.
Να ξέρεις όμως πως ο δρόμος προς αυτό δεν είναι εύκολος. Μίλα με τους ανθρώπους και θέσε μικρότερους και ρεαλιστικότερους στόχους. Ζήτα να σου εξηγηθεί κάθε φορά ποια είναι εκείνα τα metrics που θα σε πείσουν για την τελική υλοποίηση στο κάθε βήμα. Αυτό δεν βοηθάει μόνο εσένα να καταλάβεις τι σου παρέχεται κάθε φορά με τα χρήματα που ξοδεύεις, αλλά και την απέναντι πλευρά να σχεδιάσει καλύτερα και να επιμείνει σε πράγματα που έχουν σημασία για τους δικούς σου πελάτες.

Τέλος, γράψε αυτούς τους στόχους και συμφωνείστε από κοινού στις ενέργειες που θα προχωρήσετε. Εδώ δεν έχουν σημασία οι υπογραφές, καθώς ένα τέτοιο έγγραφο δεν μπορεί να έχει νομική υπόσταση. Είναι όμως ο καλύτερος τρόπος για να μην υπάρχουν παρανοήσεις και να γνωρίζουν και οι δύο πλευρές τα όρια και το περιεχόμενο της συνεργασίας.


4. Τι θα ήθελες να κάνουν οι επισκέπτες σου.

Όταν την κάνουμε αυτή την ερώτηση η απάντηση είναι σχεδόν πάντα η ίδια. “Να αγοράζουν το προϊόν μου.”
Αν ο σκοπός σου είναι απλά να γνωρίσει ο κόσμος το προϊόν σου και να το αγοράσει, τότε υπάρχουν άλλα κανάλια διαφήμισης που είναι σαφώς πιο άμεσα από το online, (όπως η TV) – έχουν ταχύτητα, κάνουν πωλήσεις και ενίοτε είναι και πιο φτηνά.

Στον κόσμο του web δεν μπαίνεις απλά για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Τα οφέλη που αποκομίζεις είναι πολλαπλά.

Branding: Το χρειάζεσαι        Εκτός και αν είσαι Τράπεζα ή Τηλεπικοινωνιακός Πάροχος ο οικονομικότερος και καλύτερος τρόπος να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα τις φίρμας σου είναι OnLine. 

Brand Community: Το Web και ειδικότερα τα Socail Media δίνουν μια μοναδική δυνατότητα στις εταιρίες να δημιουργήσουν ενεργές κοινότητες γύρω από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Μπορούν να πάρουν έυκολα feedback από πραγματικούς πελάτες και βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους και τα προϊόντα τους ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των αγοραστών.

Customer Awareness: Δεν υπήρξε ποτέ πιο εύκολος τρόπος για μια εταιρία να επικοινωνήσει το νέο του προϊόν ή υπηρεσία ή ακόμα αναβαθμίσεις βελτιώσεις των υπαρχόντων προσδίδοντας προστιθέμενη αξία

Καταλήγοντας, τα οφέλη που μια εταιρία μπορεί να αποκομίσει από το internet είναι πολλαπλά και δεν μετριούνται μόνο σε νέες πωλήσεις. Αν συνυπολογιστεί το CA (Customer Aquisition) που είναι ίσως το πιο ακριβό κομμάτι στην διαδικασία της πώλησης, το web δίνει εξαιρετικές δυνατότητες για up selling, cross-sale, αλλά κυρίως για επαναληπτικές πωλήσεις επιτυγχάνοντας τελικά το πολυπόθητο Customer Loyalty.


5. Πόσο χρόνο – χρήμα θέλεις να διαθέσεις/επενδύσεις.

Αυτή είναι μια ερώτηση που πρέπει να έχεις σίγουρα απαντημένη στο μυαλό σου πριν καν μπεις στην διαδικασία να βρεις WebAgency.

Οι “καλές εποχές” που το να έχεις ένα site ήταν αρκετό για να σου φέρει ένα εισόδημα έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.
Σήμερα η διαδικτυακή παρουσία είναι επιβεβλημένη ακόμα και για τα περίπτερα. Ναι καλά διάβασες και μια αναζήτηση για “περίπτερα στην περιοχή σου” θα σε πείσει. Ο διαδικτυακός ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος και οι ανταγωνιστές σου μάλλον έχουν “πάρει κεφάλι” σε αυτόν τον τομέα.

Αν αποφασίσεις να μπεις στην online διαδικασία θα πρέπει να είσαι πλήρως ενήμερος για αυτή, όσο αφορά το χρόνο και τη φροντίδα που χρειάζεται αυτό το εγχείρημα. Για παράδειγμα, σκέψου ότι στο φυσικό σου κατάστημα κάθε μέρα σκουπίζεις, σφουγγαρίζεις, τακτοποιείς τα ράφια και τις βιτρίνες σου.
Η διαδικτυακή σου παρουσία δεν έχει αυτές τις ανάγκες. Ωστόσο, έχει άλλες και μάλιστα πολλές και διαφορετικές που θα χρειαστεί, είτε να τις αναλάβεις μόνος σου εξασφαλίζοντας χρόνο, είτε να τις αναθέσεις σε άλλους.
Να θυμάσαι: Εδώ δεν υπάρχουν “μαγικές λύσεις”!
Αν σου υποσχεθούν κάτι τέτοιο απλά φύγε μακριά, γιατί όταν θα το καταλάβεις θα είναι αργά.

Τι πρέπει να σκεφτείς;

  • Μέτρησε το χρόνο σου και δες αν μπορείς να εξασφαλίσεις τουλάχιστον 2-3 ώρες την ημέρα για την αποκλειστική σου ενασχόληση με τα διαδικτυακά θέματα.
  • Βάλε στο μυαλό σου πως στην αρχή (και για ένα αρκετό διάστημα) όλος αυτός ο κόπος θα δείχνει σαν να πηγαίνει χαμένος.
  • Ζήτα βοήθεια και καθοδήγηση από το Agency που έχεις εμπιστευθεί.
    Μπορεί αυτό να αναλάβει τα δυσκολότερα, τεχνικά κομμάτια και να ασχοληθείς με πράγματα που χρειάζονται ειδικές γνώσεις με το αντικείμενό σου, τις οποίες οι άνθρωποι του Agency δεν μπορούν ή είναι πολύπλοκο και ακριβό για να αποκτήσουν. Ακόμα μπορεί και να αναλάβει εξολοκλήρου τις εργασίες που δεν έχεις το χρόνο να κάνεις και να μείνει σε εσένα η γενική επιστασία.

Όταν μπεις στην πρώτη συνάντηση για να συζητήσεις το διαδικτυακό σου project να θυμάσαι πως οι άνθρωποι που έχεις απέναντί σου δεν γνωρίζουν για το αντικείμενο της δουλειάς σου. Δεν πρόκειται να σου κλέψουν την τέχνη και δεν έχουν κανένα σκοπό να γίνουν αδιάκριτοι ή να σε κάνουν να νιώσεις άβολα. Ρωτάνε γιατί πρέπει να καταλάβουν, πρέπει να “χωρέσουν” στα δικά σου παπούτσια ως επιχειρηματία και συνάμα να βρουν τα μέτρα για τα παπούτσια των  δυνητικών πελατών σου.

Popular Posts

online-parousia-feat 6 δικαιολογίες που χρησιμοποιούν όσοι δεν έχουν website

Ενώ το 70% του Ελληνικού πληθυσμού

images-2-2 Διαδικτυακός “Καιάδας” για την παιδική πορνογραφία.

  Μετά την πρωτοποριακή ιδέα του ι

images-1-1 10+1 αλήθειες για την ασφάλειά μας!

Απ’ τη στιγμή που βουτήξαμε στ

Calendar

December 2017
M T W T F S S
« Nov    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031